چه کسی نیاز به ویراستاری زبانی مقاله ی خود دارد؟

چه کسی نیاز به ویراستاری زبانی مقاله ی خود دارد؟

آیا باید متن مقاله را ویرایش زبانی کنیم؟ آیا ویراستاری امری واجب است؟

استیون پینکر، پروفسور دانشگاه هاروارد و مولف کتاب The Sense of Style در خصوص نگارش متون پژوهشی بیان میکند:

“شما نویسندگان بیش از آنچه فکر میکنید در مورد موضوع مورد نظرتان می دانید و اگر آن دسته از چیز هایی که نمیدانید را دسته بندی و رهیابی کنید، می توان مطمئن شد که هیچ وقت سر درگم نمی شوید.”

ناگفته نماند همانطور که نویسنده باید تمام ملازمات خواننده را در نظر بگیرد، پروسه ی نویسندگی نیز باید مناسب و مطابق ملازمات و حال  و احوالات نویسنده باشد. بسیاری از دانشمندان اطلاعات و دانش گرانبهایی در ذهن خود بایگانی می کنند و اعتراف می کنند نوشتن آن ایده ها همیشه کار آسان و جالبی نیست. برخی حتی از نوشتن آن ها هراسانند. این افراد وقت خود را بیش از آن که صرف بررسی پاراگراف بندی و علائم سجاوندی کنند، ترجیح می دهند به کشف، توسعه و به کارگیری تئوری ها و آزمایش ها بپردازند.

نقش ویراستار دقیقا چیست؟

دقیقا در همین شرایط است که نیاز به یک ویراستار شدیدا احساس می شود. یک ویراستار که در زبان انگلیسی و دانش زبان شناسی خبره است، میتواند این مسیر را برای افراد مذکور تسهیل کند و ظرفیت این را دارد که ایده های پژوهشگران را به طرز موثر تر و صحیح تر به خواننده هدف انتقال دهد. در حالی که پژوهشگران خوب میدانند چگونه یک پژوهش انجام می شود، ویراستار می داند چگونه پلی بین پژوهشگر و خواننده باشد. به لطف آشنایی کامل و جامع آن ها با درک و قوانین گرامری زبان (انگلیسی)، ویراستاران متن شما را تراش می دهند و کار تمیزتر، صحیح تر و چشم نوازتری را به شما تحویل می دهند.

در تیم ویراستاری هردات، ویراستاران به دلیل وظیفه ی حرفه ای و اخلاقی ای که به آن باور دارند، به نویسندگان کمک میکنند که

    1. ارتباط موثری با آن ها برقرار میکنند،
    2. ایراد ها، خطاهای مکانیکی و گرامری را تصحیح می کنند،
    3. و نهایتا سعی میکنند فرمت مقاله منسجم باشد. 

بنابراین، تیم ویراستاری هردات مقالات زیادی را هر روزه با اشتیاق ویرایش میکند و با نویسندگان ارتباط دوستانه و موثری دارد. ما به نویسندگان به دید مشتری نگاه نمی کنیم و صرفا مبنای کار را اقتصادی نمی دانیم. مقالات شما در دستان مقتدر و حرفه  ای ویراستاران ما امن است و آن ها به شما کمک میکنند ایده های خود را به شکل مطلوبی در معرض دید عموم قرار دهید. ویرایش انگلیسی، یا با اصطلاح ادیتورینگ، سیمایی از جنس خودتان را به ارمغان می آورد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *